Google EduTrends to cyklicznie odbywająca się konferencja organizowana przez GEG Poland, Google for Education Polska oraz Partnerów Google.
6 grudnia godz. 18.00
FACEBOOK:
https://www.facebook.com/events/2660938444083587/
YOUTUBE:
Agenda Konferencji Google Edu Trends
18:00 – Otwarcie konferencji
18:20 – Paperless education – mniej papieru, sprawniejszy proces edukacyjny – Przemek Szlagor
18:40 – Zarządzanie Chromebookami w szkole – Maciej Danieluk
19:00 – Aby nauka była jeszcze lepsza – GoCloud
19:20 – Innowacje Google w Nauce: historia Cyfrowej Transformacji Szkoły w Raciążu – CCT Poland
19:40 – Co powinieneś wiedzieć o sztucznej inteligencji i jak wykorzystać Google Bard? – Dawid Łasiński
20:00 – Jak działa Kalendarz Google w szkole referencyjnej? – Piotr Szlagor
20.20 – Dbamy o bezpieczeństwo uczniów – ustawienia poczty uczniowskiej w panelu administracyjnym – Dariusz Rzucidło
20.40 – Innowacyjna Szkoła Google, podsumowanie konferencji, zaświadczenia i niespodzianki – Paweł Czerwony, Joanna Wyszyńska, Maciej Danieluk, Przemek Szlagor, Dawid Łasiński
Goście specjalni:
Paweł Czerwony Head of Google for Education | Europa Centralna i Wschodnia Ekspert w branży produktów EdTech i multimedialnych. Od 2004 roku pracuje w dziedzinie nowych technologii dla edukacji. Założył i rozwijał kilka firm związanych z EdTech. Na początku kariery współpracował z największymi wydawnictwami edukacyjnymi oraz dostawcami rozwiązań do zarządzania EDU IT. Posiada kilkuletnie doświadczenie w obszarze produktów e-learningowych dedykowanych instytucjom edukacyjnym. Ukończył dwa wydziały na Uniwersytecie Ekonomicznym w Polsce oraz ukończył roczny kurs podyplomowy w Holmes Institute w Sydney (Australia). Jest członkiem Polskiej Komisji Akredytacyjnej przy Ministerstwie Edukacji w Polsce oraz Starszym Doradcą w Fundacji EdTech Poland. Wykładowca na kilku uniwersytetach. Ma doświadczenie w operacjach biznesowych na 5 kontynentach (ponad 80 krajów). |
Joanna Wyszyńska Project Manager | Polska Google for Education Ukończyłam Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie jako magister sztuki i projektant wzornictwa. Ostatnie sześć lat mojego kilkunastoletniego doświadczenia zawodowego to przede wszystkim obszar edukacji. Obecnie jako Manager Projektów Google dla Edukacji w Polsce mam ogromną przyjemność odpowiadać za organizację oraz koordynację realizacji Programu “INNOWACYJNA SZKOŁA Google” – jednej z największych inicjatyw Google dla Edukacji w naszym kraju. Moja inspiracją jest budowanie świadomości na temat najbardziej intuicyjnych technologii edukacyjnych, wspieranie rozwoju cyfrowych kompetencji, ale przede wszystkim poczucie, że wspólnie z Państwem i Grupą Edukatorów Google (GEG Poland) TworzyMY Jakość Edukacji i WspieraMY Społeczność Google! |
Szczegóły wystąpień:
Paperless education – mniej papieru, sprawniejszy proces edukacyjny. Jak przy pomocy Chromebooka oraz Google Classroom można organizować materiały dydaktyczne i uczyć nie tylko matematyki?
Przemek Szlagor. Google Certified Trainer. Google Certified Innovator. przemek.edu.pl Nauczyciel matematyki w Dwujęzycznych Szkołach im. Władysława Kopalińskiego w Bielsku-Białej. Certyfikowany Trener i Innowator Google for Education oraz jeden z liderów GEG Poland. Administrator szkolnego Google Workspace. Pasjonat edukacji, technologii, koszykówki i astronomii. Wykorzystuje technologię i programowanie na zajęciach, prowadzi autorskie warsztaty. Twórca serwisu neo-mat.pl |
Zarządzanie Chromebookami w szkole. Dlaczego mając Google Workspace warto pomysleć o flocie chromebooków? Jak nimi zarządzać w szkole, oraz na co zwrócic uwagę podczas zakupów i konfiguracji. Maciej Danieluk. Google Certified Trainer Od 2009 roku nauczyciel w ZSPw Damasławku – technikum informatyczne, oraz informatyki w szkole podstawowej. Laureat konkursu Wielkopolski Nauczyciel Roku 2019. Członek internetowej społeczności SuperBelfrzy RP. Współtwórca pierwszego w Polsce podcastu o wykorzystaniu technologii Google dla Edukacji (Go4edu – dostępnego na Spotify). Trener i edukator umiejętności ICT. Entuzjasta wykorzystania TiK w edukacji. Autor popularnej książki: TiK w Pigułce – narzędziownik nauczyciela (2019, wyd. Edicon). W latach 2021 oraz 2022 wpisany na listę 100’SPRUC – osób które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce. W 2023 roku wyróżniony tytułem edukator roku 2023 przez Fundację edTech Poland za niezwykłe zaangażowanie w rozwijanie edukacji z wykorzystaniem nowych technologii, prowadzenie licznych szkoleń i webinariów dla nauczycieli, oraz tworzenie kursów i materiałów edukacyjnych, które przyczyniły się do doskonalenia pracy nauczycieli i uczniów w Polsce. |
Co powinieneś wiedzieć o sztucznej inteligencji i jak wykorzystać Google Bard? Dawid Łasiński odpowie na pytania m.in.: Jak działa sztuczna inteligencja? Co można za jej pomocą stworzyć? Jak pracować na Google Bard, czyli sztuczna inteligencja od Google? Dawid Łasiński. Pan Belfer – Nauczyciel z Internetów Nauczyciel chemii w ZS im. gen. Dezyderego Chłapowskiego w Bolechowie. Stworzył postać Pana Belfra – nauczyciela z Internetów – jedną z pierwszych i najbardziej rozpoznawalnych nauczycielskich marek osobistych w Polsce. Laureat nagrody POP Science Śląskiego Festiwalu Nauki KATOWICE 2022 w kategorii wideoblog za kanał Pan Belfer. Zwycięzca konkursu Twórca Roku w kategorii edukacja i laureat głównej nagrody Twórca Roku 2021. Laureat nagrody Digital Shaper 2020 – lider cyfryzacji i nowych technologii w Polsce, finalista konkursu Nauczyciel Roku 2019. Członek honorowy Listy100 listy osób, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce. Autor podręcznika do chemii dla szkoły podstawowej wydawnictwa MAC. Pomysłodawca i współtwórca takich projektów internetowych wspierających edukację jak Nauczycielwsieci.pl , Lekcjewsieci.pl i Akademiaprzyrodnika.pl. |
Aby nauka była jeszcze lepsza. Paweł Psuty, Sylwia Włodarczyk, Piotr Piasecki. Przedstawiciele GoCloud i Fundacji Szkolnej, organizacji całym sercem zaangażowanych w polską edukacją, opowiedzą i tym jak rozwiązania Google wspierają procesy kształcenia w szkołach prowadzonych przez samą Fundację oraz wśród nauczycieli w całej Polsce.
Paweł Psuty. Google Certified Trainer Jest założycielem GoCloud Polska, wiodącego partnera Google w zakresie rozwiązań chmurowych. Nc co dzień realizuje projekty transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwach każdego rozmiaru i branży, a także w placówkach edukacyjnych w kraju i za granicą. I tak już od 25 lat wciela się w rolę architekta projektując niezawodne, globalne rozwiązania informatyczne, konsultanta optymalizującego procesy obsługi klienta, inżyniera weryfikującego bezpieczeństwo dostępu do danych czy trenera upewniającego się, że każdy potrafi maksymalnie wykorzystać potencjał technologii w codziennej pracy. W przestrzeni rozwiązań Google dla Edukacji posiada m.in. wyróżnienia “Certyfikowanego Trenera Google”, “Certyfikowanego Edukatora Poziomu 2”, “Certyfikowanego Profesjonalnego Administratora Google Workspace” oraz “Certyfikowanego Profesjonalnego Administratora ChromeOS”. Jego profil zawodowy znajdziecie tutaj: https://www.linkedin.com/in/pawelpsuty/ Sylwia Włodarczyk. Dyrektor szkoły podstawowej Fundacji Szkolnej W zarządzie Fundacji Szkolnej odpowiada za edukację w placówkach oświatowych. Od 5 lat jest też dyrektorką Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 20 im. Jana Gutenberga w Warszawie, prowadzonej przez Fundację Szkolną. Z wykształcenia jest filolożką romanistką. Pasjonują ją zmiany w edukacji związane z budowaniem kultury uczenia się. Wierzy, że tylko zmotywowani nauczyciele będą potrafili zmotywować uczniów.
Piotr Piasecki Ekspert w zakresie marketingu i komunikacji biznesowej. Praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w realizacji dużych przedsięwzięć marketingowych, zarówno autorskich, jak i z punktu widzenia zleceniodawcy-klienta oraz agencji. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w polskich i międzynarodowych instytucjach edukacyjno-szkoleniowych, m.in. Open Society New York, Instytucie Rozwoju Biznesu oraz spółkach komercyjnych, tworząc w nich struktury i procesy marketingowe. Twórca akcji CSR i CCR, m.in. Sense Poland, Wielcy Małym, Let’s Lem. |
Innowacje Google w Nauce: historia Cyfrowej Transformacji Szkoły w Raciążu. Mariia Ruban, Damian Szczęśniewski. Przedstawiciele CCT Poland opowiedzą o tym jak, pomagają szkołom przechodzić Cyfrową Transformację, a wraz z panem dyrektorem Damianem Szczęśniewskim omówią drogę, jaką przeszło Społeczne Liceum Ogólnokształcące STO w Raciążu do uzyskania certyfikatu Szkoły Referencyjnej Google.
Mariia Ruban. Google Certified Innovator. Dyrektor operacyjna w CCT Poland Koordynator projektu „Albus” – Cyfrowa Transformacja Szkoły z Google, Certyfikowany Edukator Google poziom 1 i 2, Certyfikowany Google Innovator (1 z 3 w Polsce)
Damian Szczęśniewski Jestem dyrektorem Społecznego Liceum Ogólnokształcącego STO w Raciążu, a wcześniej, jeszcze jako nauczyciel matematyki w tej szkole, zainicjowałem i koordynowałem przejście szkoły na pracę z e-podręcznikami – najpierw za pomocą tabletów, a następnie na chromebooków. Aktualnie pracujemy na nich z uczniami w stosunku 1:1. Największe osiągnięcia dopiero przede mną 😉 |
Jak działa Kalendarz Google w szkole referencyjnej? Piotr Szlagor pokaże, jak wykorzystać Kalendarz Google do organizacji spotkań i wydarzeń w szkole. Piotr Szlagor. Google Certified Trainer Nauczyciel matematyki i wicedyrektor w Referencyjnej Szkole Google. Certyfikowany Trener Google. Miłośnik programowania, technologii chmurowych i ich wykorzystania w edukacji. Chromebook power user. Od wielu lat korzysta z platform e-learningowych do nauczania matematyki w Dwujęzycznym Liceum Ogólnokształcącym im. W. Kopalińskiego w Bielsku-Białej. |
Dbamy o bezpieczeństwo uczniów – Ustawienia poczty uczniowskiej w panelu administracyjnym. Dariusz Rzucidło zademonstruje Panel administracyjny Google Workspace od strony dyrektora placówki. Monitoring treści, kont, bezpieczeństwo użytkowników. Dariusz Rzucidło. Google Certified Trainer Wicedyrektor Szkoły Podstawowej Nr 24 w Rzeszowie. Nauczyciel informatyki oraz techniki. Certyfikowany Trener Google, Certyfikowany nauczyciel Google poziomu 1 i 2. Ponad 30 lat pracy w edukacji z czego około 11 lat przy wykorzystaniu platformy Workspace for Education. Trener regionalny oraz lokalny w programie Lekcja Enter. |