Google Workspace

Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z Google Google Workspace to warto przeczytać o co w tym wszystkim chodzi. 

Jeszcze 10 lat wstecz, wielkim osiągnięciem w szkole było jeśli protokoły rad pedagogicznych można było tworzyć w edytorze tekstu. Świadectwa drukowane były na drukarkach atramentowych na papierze giloszowym a szablon tworzył ktoś z zacięciem kto wiedział jak ustawić wszystkie spacje oraz odstępy. Droga przez mękę. 

Czasy się zmieniają i zmienia się też szkoła. Zmienia się też technologia, którą wykorzystujemy do pracy. Na dzień dzisiejszy, nikogo nie dziwi dziennik elektroniczny, czy komunikacja z uczniami z wykorzystaniem Facebooka lub innych portali społecznościowych. 

Pomimo, że istnieją narzędzia sprawdzone w wielkich korporacjach, nadal w szkołach słabo wykorzystuje się to wszystko co sprawdziło się w biznesie w procesie nauczania i nie tylko. Można powiedzieć że w procesie organizowania komunikacji, współpracy w szkole zmienia się dużo, ale nadal zbyt mało. 

Chmura obliczeniowa zawojowała świat. Właściwie o „cloud computing” mówiło się od samego początku istnienia komputerów. W latach 90 zaczęły być dostępne pierwsze chmury obliczeniowe. Oczywiście na początku korzystały z tego korporacje, ale wraz ze wzrostem popularności Internetu i dostępnością urządzeń pozwalających na jego przeglądanie i korzystanie chmury zaczęły być coraz bardziej popularne. 

Na chwilę obecną w praktyce każdy z nas korzysta w jakimś stopniu z usług chmurowych. Zdjęcia przechowujemy na dyskach sieciowych. Wysyłamy sobie notatki i udostępniamy różne dokumenty, zamiast biegać z pendrivami na których zapisujemy to wszystko co jest dla nas ważne, wrzucamy to do „chmury” i cieszymy się dostępem z dowolnego miejsca na świecie, z dowolnego urządzenia jakie jest podłączone do Internetu.  Chmura uwolniła nas od tego co było zmorą czyli różnych systemów operacyjnych, różnych wersji programów.

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.